woensdag 24 november 2010

Opdracht 3: Treeoctopus

Bij deze opdracht moeten we kijken of deze site echt is : http://zapatopi.net/treeoctopus/ .
Dit moet aan de hand van de volgende vragen; Is de informatie actueel, volledig en betrouwbaar?, Zo ja, waar kun je dat aan zien?, Wie heeft deze website gemaakt?, Met welk doel is de website gemaakt?, Begrijp je wat er staat? en kun je andere sites vinden om deze informatie mee te vergelijken?

Om de eerste vraag te beantwoorden heb ik naar het venster links van het beeld gekeken en daar is het laatste bericht op 18 november geplaatst, dus ja het is actueel. Ik denk zelf niet dat de informatie betrouwbaar is omdat ik het niet logisch vind dat een zeedier op het land leeft. De site is gemaakt door Lyle Zapato (die je overigens ook kan mailen). Het doel van deze site is om de populatie van de "treeoctopus" hoog te houden, er word gezegt dat er nog maar weinig van zijn en ze niet beschermd worden. Dus ja ik begrijp wat er staat. Verder zijn er niet echt sites die hier over gaan.

Ook heb ik de broncontrole gedaan en er kwam uit dat de site redelijk betrouwbaar is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten