woensdag 24 november 2010

Handel en Mode opdracht 4

Wat zijn millenniumdoelen?

Dit is wat ze zelf zeggen: In 2000 hebben regeringsleiders van 189 landen afgesproken om vóór 2015 de belangrijkste wereldproblemen aan te pakken. Er zijn acht concrete doelstellingen vastgelegd: de millenniumdoelen.
Om al even van te voren aan te geven, ik heb een hele andere kijk op dingen dan de meeste mensen. Ik vind dat de mensheid sommige dingen nodig heeft en dus hoeft niet alles van mij "perfect" te zijn. Aangezien de wereldpopulatie van de mensheid de afgelopen jaren verdriedubbelt is, vind ik de meeste doelen sowieso niet haalbaar zijn maar ook nog eens belachelijk. Het is nu al TE druk op de wereld, wat wil je over 30 jaar, dat het nog een keer vermenigvuldigt? Nee bedankt.

1. Extreme armoede en honger uitbannen: Hoeft van mij niet behaald te worden, dit gaat niet lukken. Hier zijn ze al jaren mee bezig en er is nog niks beter geworden.

2. Alle jongens en meisjes moeten naar school: Zou leuk zijn, want dan kunnen ze hun eigen land eens beter maken i.p.v. dat wij er telkens voor moeten betalen.

3. Alle mannen en vrouwen hebben dezelfde rechten: Deze vind ik WEL dat hij behaald moet worden. Mannen en vrouwen ZIJN hetzelfde, op het ene gebied is de man beter en de andere de vrouw, dus waarom verschil maken?

4. Kindersterfte moet afnemen: Nou dat is dus wat ik zei, sommige dingen heeft de mensheid nodig.

5. Minder sterfte onder vrouwen die zwanger zijn: Deze weet ik niet goed, want hier heb ik nog niet veel over gehoort.

6. De ziektes als aids en malaria moeten stoppen: Vind ik niet, mensen hebben ziektes nodig. Dit is de enigste manier om nog een beetje grip te houden op de mensheid.

7. Meer mensen in een duurzaam leefmilieu: Deze vind ik wel goed. De natuur houdt ons in leven, zonder dat bestonden wij niet. Waarom alles omkappen?, chemische stoffen dumpen in het water en alle dieren uitroeien. We moeten ermee leren leven, en ik vind dat iedereen zo moet denken, en als we daar eens mee beginnen gaan er al een aantal ziektes weg, hebben die mensen in de arme landen al beter water etc.

8. Meer eelijke handel, schuldverlichting en hulp: Ja hier ben ik dus zwaar tegen. Ik geef maar even een voorbeeld: Nederland moet heel hard bezuinigen, MAAR we gaan allemaal wel geld naar landen sturen waar het al eeuwen slecht mee gaat en nooit vooruit gang in heeft gezeten. Of Haiti, miljoenen naartoe gegaan, hoe ziet het land er nu uit? Hetzelfde! Maak eerst je eigen land beter voor dat je aan een ander begint.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten